עשרות חסידי 'שובו בנים' הסתננו לשכם ועוררו מהומה

כניסה ללא תיאום היא חסרת אחריות וגורמת לסיכון מיותר הן למבקרים בקבר והן לכוחות הביטחון וצה״ל
בנצי לייזרוביץ 6 Comment on עשרות חסידי 'שובו בנים' הסתננו לשכם ועוררו מהומה

כוחות צבא גדולים הוזעקו לפנות בוקר לשכם, ונאלצו לאתר את 60 החסידים שהתפזרו ברחובות המסוכנים, לאחר שהאוטובוס בו נסעו הותקף באבנים • פצוע קל מאבן בעינו, ועשרות חסידים נעצרו: "חסרי אחריות הגורמים לסיכון מיותר לעצמם ולחיילים"

כניסה ללא תיאום היא חסרת אחריות וגורמת לסיכון מיותר הן למבקרים בקבר והן לכוחות הביטחון וצה״ל
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

דרמה לילית: כ- 60 חסידי קהילת 'שובו בנים' של ברסלב, הסתננו הלילה לשכם ללא כל תיאום ביטחוני ותוך כדי סיכון עצמי רב. האוטובוס בו נסעו הותקף באבנים, והמתפללים התפזרו רגלית ברחובות המסוכנים, כשכוחות צבא גדולים הוזעקו למקום להשיבם בשלום. 7 מתפללים נפצעו קל מאד משריטות, ונער אחד פונה עם חבלה בעינו.

סמוך לשעה 3:30 לפנות בוקר, נכנסו החסידים לשכם באוטובוס פלסטיני, על מנת להערים על גורמי הצבא, ולטשטש את כניסתם לשטח האסור. כשהתקרבו למקום קבורת יוסף הצדיק, החלו ערבים לתקוף את האוטובוס באבנים, וברקע נשמעו הדי יריות מחילופי אש בין חמושים לבין אנשי הרשות הפלסטינית.

אל תוך הבלאגן ובאיזור מבולגן זה, בחרו החסידים להתפזר, ולכוחות הצבא הגדולים שהוזעקו לא נותר כי אם לאתרם, לאספם, ולהובילם חזרה לשטח ישראל. עשרות מהם נעצרו לחקירה במחוז ש"י.

דובר המשטרה מסר: "במהלך הלילה נכנסו לקבר יוסף כ60 ברסלבים ללא אישור במקום התפתחו הפרות סדר והחלו זריקות אבנים לעברם. כוחות צבא ומשטרה הוזעקו למקום לחלץ את הברסלבים מתוכם עוכבו לחקירת משטרה שלושים ושתיים.

"אנו רואים את האירוע הלילה בחומרה רבה, כניסות לא מתואמות ולא תחת אבטחה מסוכנות גם לנכנסים וגם לכוחות הביטחון שנכנסים לחלץ. כניסה לשטח A שלא ברשות הינה עבירה פלילית".

דובר מד"א זכי הלר: "הלילה, בשעה 03:43 נמסר למד"א מרחב ירקון על נער שנפגע מאבן שנזרקה לעבר אוטובוס סמוך למתחם קבר יוסף בשכם. חובשים ופאראמדיקים של מד"א בשיתוף כוח רפואה של צה"ל העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים שניידר נער כבן 17 במצב קל, עם חבלה בפנים".

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון בתגובה על האירועים הלילה בשכם: "הרצון העז קיים להגיע להתפלל על קברו של יוסף הצדיק, ובוודאי שעיני כל עם ישראל נשואות אל המקום הקדוש הזה, אבל אני קורא ואומר בבירור שלא להסתכן שלא לצורך ולא לסכן את חיילינו".

לדבריו, "יש להצטרף לכניסות המסודרות שמקיימת המועצה האזורית שומרון ומנהלת קבר יוסף, במסגרתן מגיעים אלפי בני אדם למקום מדי חודש בתיאום עם צה"ל. כניסה ללא תיאום היא חסרת אחריות וגורמת לסיכון מיותר הן למבקרים בקבר והן לכוחות הביטחון וצה״ל. אנו מצפים לחזור לקבר יוסף בצורה מלאה ולהרים שם מחדש את ישיבת עוד יוסף חי, דבר שאפילו בהסכמי אוסלו נקבע שיתקיים, וקוראים לכך בכל מקום, לא מתוך כניסות ליליות מסוכנות".



6 תגובות

מיין תגובות
  1. 6

    מצאו דרך מקורית לקיים דברי הגמ' כשרב גולה תלמידיו גולים עמו.

    1. הרי גם כשרבם היה במיטבו הוא אמר לכמה וכמה מאנשיו להיכנס לקבר יוסף הצדיק ללא אישור בטחוני (בהסתמך על כח הצדיק שלא יעונה להם כל רע) וכבר נפצעו פעם תלמידיו מירי בשכם שנכנסו ללא אישור והדבר קורה הרבה אך בהקף כה גדול של 60 תלמידים שלקחו אוטובוס טרם נראה דבר כמותו.

  2. 4

    מאבדים עצמם לדעת ומנקים להם מזכויתם

  3. 2

    לא היו שום פצועים כל מה שרץ בתקשורת הכל שקר וכזב
    וזה כן נורמלי שזקן בן 80 יושב בכלא ולא לדבר על רב
    שהמשיח כבר יגיע והאמת תתגלה לאור
    אמן